Кохве, хухвайка та Випихайлівка | УКРАЇНСЬКІ ДІАЛЕКТИ: Середньонаддніпрянський
소스 코드
- 게시일 2024. 04. 25.
- Середньонаддніпрнський - це діалект, який ліг в основу української літературної мови, - але наскільки він на неї схожий? Розберемося у цьому випуску! Полтавська, Київська, Черкаська області.
00:00 - Вітання
01:17 - Походження і архаїчність
03:21 - Традиційний одяг Наддніпрянщини
05:15 - Фонетика
09:19 - Давні голосні
12:09 - Морфологія
13:44 - Лексика
14:24 - Як обізвати дурнем і побити
15:27 - Додаємо ніжності
17:03 - Цікаві і класні слова, звертання до студентів
18:33 - Що почитати діалектом
20:32 - Діалект у фільмах
23:05 - Живі голоси письменників з Наддніпрянщини
23:59 - Бренди
24:14 - Подяки і Мальвочка
Підтримка каналу:
Замість патреону: www.buymeacoffee.com/ideya
Дяка: i-de-ia.diaka.ua/donate
Донателло: donatello.to/idea_olexandrivna
Монобанк: 5375 4141 2636 1962
Пропоную до перегляду:
Діалекти: Вступ -- • Діалекти - шо то таке ...
Ять, ікавізм та редуковані -- • Хрін, Азірів і підкаст...
Фонова музика і обробка звуку:
Круасан − kruasan.bandcamp.com
Використані матеріали:
• Середньонаддніпрянськи...
Рано чи пізно, але ми, горді мешканці Степової України, дождемося видива за свій діалект.
Дуже чекаю)
Так наш степовий діалектик не сильно відрізняється від цього діалекту
Мабуть, наступний випуск буде)))
krplus.net/bidio/d8OBiqNzhZynf4I
Ми мешканці Прикарпаття теж чекаємо на відео про діалект Степної України)
Ехвір просто бімба! Аж просльозилась,чесне небесне. Побий мене Мальвочка задньою ногою))
Всцявся...
Молодець, давйа ще
@@user-pd9cl5gd1y не сци,синку))
☺☼
Моя рідна Полтавщина. Дуже приємно чути рідну полтавську говірку. 😊👍
Меня ребенком увезли из Украины и я не умею писать на мовi. Пробачте. Как в детство окунулась. Полсела говорило на полтавском наречии, полсела на другом. Мои родители в детстве читали Энеиду и Кобзаря мне и сестре. До слез. Слушала и смотрела старичков и старушек и всех хочется обнять и расцеловать, такие родные! Эстония. 🇺🇦🇪🇪 Слава Украине!
Дякую вам ви нас розчулили, що не цураєтесь нас ми теж ходили у рос,школу,а балакаєм на суржику,я теж хочу навчитися мови моїх прадідів
Сама розмовляю на суржику , як у Полтаві кажуть ,,балакаю''
Дякую Вам за цей теплий коментар, за спогади дитинства!
Хай Вас і родину Бог береже.
Моя бабуся з Луганщини,теж м'яко говорила "л",мольоко.Мені дуже подобалось .Багато слів,як в полтавській говірці.
на мовє? серьезно?
З мого дитинства:
-Бабуню, скажи магнітофон
- Магнітохвон
-Та нє, магнітофон!
- Так я ж так і кажу : магнітохвон!
І кому то "хв" завадило? Більше хотілось щоб звучало як російською....
А це так мило! І кохве, і магнітохвон, і Хведір....
ХВ це ще від сармат до нас дійшло .
Маю 77 років, але розмовляю правильною української мовою, дякую викладачам шкільним.
моя бабуня казала матюхвон
😂ага) кетчук ще)
Села Донбасу розмовляли так же точно. Те ж саме мнясо і хвіртка, хвабрика, колодізь, у його, ходю, отдихнув, натовкти пицика, отакички, послі )))
Так і є
Підтверджую. Мої рідні з Донбасу приїздили та говорили тільки українською . Це були 70-ті роки
@@pesokit Там і зараз так розмовляють ) тільки не "розмовляють", а "балакають" )
Погоджуюсь.На Донбасі з 1935 року, до того Конські Роздьори Гуляйпольський район. Балакали так само. Можу додати: драстуйте, обербенитися- означало добре звідкілясь упасти; теліпатися, квецати... і ще дуже багато цікавого. Є аудіозапис.
@@1zmeibymajnui357 на Тернопільщині теж балакають а не говорять) і в нас теж буде «мнясо» замість «м’ясо».
Панночко Ідея, ви робите найпотрібнішу для України справу. Велика подяка вам .
авжеж
Так приємно і водночас так соромно було дивитися це відео! Я росла на Харківщині, де медіа та соціум у найважливіші для становлення моєї особистості роки були на 90% російськомовними. Моя чиста російська була привідом для гордості, а "суржик", діалекти - привідом для глузування. Однак сім'я моя розмовляє тим самим наддніпрянським діалектом, батько з Полтавщини, мати з Чернігівщини. Боляче пригадувати, що мене смішило дідусеве "хвізика, сохвіти", всіляке "ляпасати, дзузьки, геленькати, чимчикувати", котре використовувала вся сім'я. Як соромно та огидно усвідомлювати те, що я буквально все своє життя до недавніх часів була жертвою рузького міра, що знищує нашу культуру та мову століттями. І що в голові клацнуло не коли в школі ще вивчали розстріляне відродження, криваву історію України та інше. А лише у цьому році, 24го, коли над домівкою просвистіла перша крилата ракета...
Я з Одещини, усе те саме, чудово Вас розумію і саме зараз є емоційне усвідомлення поняття "меншовартість", яку в нас плекали московіти. Але краще піздно ніж николи.
Це скоріш проблема не відносин російська/українська мова, а відносини село/місто. У львівській області такаж сама проблема, але вони всі україномовні. Вівчаьи треба всі мови і гнати в шію тих мудаків які прмнмжують хочь якусь мову. Чим більше мов людина може використовувати тим більше вона конкурентоспроможна. А саме це Українцям зараз і знадобиться для відновлення країни
@@usariosedzario емммм, ні.
проблема в російській мові а не у відношенні села і міста, бо це різні речі.
завжди будуть престижні та менш престижні дваріанти мови, але тут мова йде саме про чужу московську мову нав'язану хрюкофчанам
@@vasyl88 Біда в тому що ваше життя скінчиться коли рашка паде. Ви втратите сенс вашого буття. Ви не українець, ви антіросіянин.
@@vasyl88 Тай й якщо проблема по вашому у росмові то що тоді відбувається у львівській області де росмови немає?
Це наймиліші та найпотрібніші відео на усьому ютубі!
Наддніпрянський діалект звучить мені найбадьоріше. Стільки запалу, як його чую. Душа одразу розгортається величезним рушником всього нашого життя🌻🌻🌻
А ви самі звідкі родом?
@@Asampat_Eksampeiskyi, немає нічого поганого у використанні діалектних слів різних регіонів України.
@@Asampat_Eksampeiskyi, відколи це російська в нас державна?
Те, що ти описав - це дикість, бо люди не знають місцевих діалектів, ви коли приїдете зі своїм українським говором у чуже місто також заслуговуєте на хороше ставлення, це все одна мова і країна.
@@Vopyr Не кажу я хто та що повинен, і не зараховуйте мене до кола людей, що так вважають, бо я цілком і повністю з вами тієї ж думки. Констатую лише факт з власного досвіду, що наше українське суспільство є доволі м'яко кажучи не толерантним, нетерпимим, расистським і т.д. Подобається вам це, чи ні але, це є фактом! Сидячи у теплій ванні інтернету серед української інтелігенції люди часто втрачають зв'язок з реальністю та тим якими насправді є українці, а вони загалом далеко не шляхетного спрямування але все це піддається виховній роботі.
@@Asampat_Eksampeiskyi, А, зрозуміло, звиняйте! Вкраїнці дійсно дуже нетерпимі до різних говорів та говірок. У нас загалом клопоти з прийняттям, сексизмом, расизмом, фобіями та мізогінією, нажаль.
Мої батьки із Полтавщини та Дніпропетровщини і навчили мене цьому діалекту. Навчала також моя бабуся... Дякую їм! Я давно перейшов на літературну українську мову, але обожнюю ВСІ діалекти
Нравицця дуже, аж до сліз😊 всі ті бабусі і дідусі барвисті, як веселка і поєднує їх Україна-мати коромисла з Заходу до Сходу, з Півночі до Півдня. Красненько дякую!
Відео чудове. Але слухаю стареньких людей і якось так боляче стає за них. Прожили все життя важко працюючи, живуть бідно, скромно, в старих будинках і тішаться своїми домашніми улюбленцями, бо діти та внуки давно живуть у містах та рідко до них приїжджають. По суті одні із останніх представників української автентичності та тих же діалектів.
Протягом 30 - ти років у влади ЗЛОЧИННЕ ставлення до гідних громадян, що чесно працювали фактично задарма все життя на державу. Україна керується клептократією і політичними аферистами, які руйнують державотворення і нищать українську націю в Україні. Ми живемо в країні тотальної соціальної несправедливості і втрачених можливостей для цілого покоління людей.
Погоджуюсь, старенькі люди так балакають, а молодь уже ні. Розмиваються діалекти. Я чую відразу людей, що говорять діалектом тої чи іншої області України.
Вдало помітили і висловили мої ж думки і почуття...😞
Тому справа, яку робить Ідея Олександрівна дуже важлива!
Хоча б на відео з KRplus ми будемо чути українські діалекти.
Більшовики створили Голодомор 1933 року, більшовики створили книжки з псевдоукрмови, щоби знищити справжню укрмову та збільшити імперію СССР за рахунок людей з радянських республік. Більшовики вбили історію України крізь книжки більшовиків наразі книжки більшовиків досі вбивають укрмову в навчальних закладах. Поняття діалект створене більшовиками, щоби вбити розуміння справжньої укрмову.
"Чухай ногу об дорогу" - до сліз, прям як знову вдома.
В деяких моментах, я ледве не плакала. Дуже рада дізнатися, що моє "одійду" та "зробить" - це саме мій діалект. А пестиві звертання із характерною інтонацією застосовує вся моя сім'я, коли ми звертаємося до кицьки. Дякую!
Сонечко, дякую тобі за осучаснення нашого середньонаддніпрянського діалекту. Бальзам на душу. Світлого майбутнього тобі в нашій рідній Україні!
Я з Полтавщини. Все правда. На жаль, так балакають здебільшого літні люди, молодь багато суржиком балака
Суржик згине, як роса на сонці ))
@@kotmusic9515 краще суржик ніж російська. А її там багато
Коли я говорив з вкрапленнями вищезгаданого діалекту, то мені казали що то суржик. Може й молодь не суржиком говорить, а то діалект пробивається?))
@@user-dc5pd8xt1h Ну якщо кажуть єслі, возлє, к прімєру, потолок, канєшно. Я не думаю, що це діалект)
@@user-dc5pd8xt1h суржик то "ліз по драбині а впав з лєстніци"
Ура, нарешті полтавський діалект ! Від себе як від жителя Полтавщини можу добавити , що ідея з усим попала в точку! Також можу добавити ще трошки інших мовних особливостей. Часто-густо кажуть сірій, білій, красивій, кирдатій, залений тощо. Кватиря, базарь, сахарь - м’яке «р» це як аксіома, так само і хверма, хвабрика, Хведір і так далі. Мнясо, сімня - н замість апострофу говорять не тільки старі люди, але і помолодше. Часто говорять кісто , скорочують кажеш до каеш або Галю до Гали, Любо до Лю, Катерино до Ка при зверненні. Також частіше говорять не шукає , а шука, не грюкає, а грюка тощо. Можна ще почути не солі, а соли, не батькові, а батькови тощо. Кози, корови пасти , не горох , а орох, не горіх , а оріх - я вже мовчу. Ще є «листик» в значенні протвінь , деко.
"Та не хо!" " Та не хочу!"
Велика вам подяка за збереження нашого мовного скарбу.
Ви неперевершено автентична.
Величезна вподобайка.
Я й не знаю звідки ютуб в курсі, що треба показати це відео, але моя бабуся точно так і розмовляє! Все ніяк не згадаю в точності як бабуся козу сварила, але такої милої і смішної лайки ніколи в житті не чула. Просто мед на душу, як в бабусі побувала! Дуже дякую за це відео.
А скільки ж людей позабували своїх бабусь.....і їх мову.... і з якогось дива стали чужомовними. А бабуся то святе. Бабуся, та й дідусь, це саме та ниточка яка зв'язує людину з її предками....витоками.... Все що я знаю про своїх предків, історію роду і т.п., почула саме від бабусі. Ото прислухайтесь до бабусь, поки вони ше живі.
@@user-eb1if7yd2p Оце приходьте на УГФ та розкажіть про те, що розповідала бабуся
те саме
Я все життя казав "ходю" доки не дізнався що правильно "ходжу" - після цього моє життя розділилося на До і Після)
Я працював з хлопцями з Черкащини,так їх бісило,що ми дніпропетровчани говоримо "ходю",а не "ходжу","кажу",а не "говорю"))
@@WestDonbass кажу на львівщині більш поширене ніж говору . Але в основному більш менш однаково мені так здається
@@WestDonbass хех, я теж з Дніпра)
@@azzard00.Я з під Павлограда.
@@WestDonbass Дмитрівку знаєш?
Почув як говорять старі люди, аж сльози потекли.
Боже насолода для вух слухати діалектичну рідну мову. Дякую!!
Дякую, Ідеє Олександрівно!!! Хоча із серця рветься: "Дякую тобі, дорога дитино!!!" Яка ж ти молодець! Ти робиш дуже потрібну справу. І в тебе дуже красива мова!!! ДЯКУЮ до неба!!!!!!!!!!! 💐
Щиро бажаю рідній Україні якнайшвидшої ПЕРЕМОГИ!!
Дякую за ловке відео) А біля Ніжина такий дорщ лупешить, аж ікна зальопало) І вин має такий нис як лушня)
Осісьо, ондого і ононо) чую таке частенько)
А ще тутечки, отамо😊оттудува, ондечки.
Ловко, ловко! Дякую Вам!❤❤
Дякую за роботу! Яка наша молодь! 🙏 Я з Макарова. А мої батьки з сіл поруч. Хвіртка, тубаретка ці слова нвйбільш від моїх бабусь чула. Онде, тудаво, соше . Тато казав - надінь кептарика на голову , пішли патики ставит на гурки.
Ми з сестрою дивувались, чому тато каже «тухлі», а це теж діалект виявляється! Вітання з Білоцерківщини!
Мені ржачно з таких слів)))
Ахаха, я на Волині чисто по приколу назвав туфлі "тухлі"
Літера "Ф" в українській мові недавно з'явилася, тому старші люди до неї не звикли
Так не лише Білоцерківщина так говорила ,а й половина Житомирщини "ХВ-екала" ))))))
Интересно откуда и когда в украинском появилась "и" в закрытом слоге вместо "о" и "е" (дом-дим, снег-сниг). Если "е" и "и" звучат ещё более-менее похоже, то вот с "о" вообще непонятно. В русском и белорусском такого перехода не произошло.
Ви чарівна та така самобутня, дякую вам за вашу працю і участь у розбудові україномовного ютубчику, дякую аж підскакую!
По спині ломакою;) (в хорошому розумінні😁)
Дуже приємно чути, жодного пацакізму
На жаль ця молода жінка продовжує вбивство укрмови через книжки більшовиків створені опісля Голодомору 1933 року створеного більшовиками, згодом більшовики створили свої словники більшовиків з псевдоукрмови щоби вбити справжню укрмову збільшуючи імперію СССР за рахунок людей з радянських республік, більшовики крізь власні книжки вбили історію України, котра показу своє існування з часів Римської Імперії під назвою Сарматія. Терени країни Сарматії були від р.Дунай до Каспійського моря і вільне українське козацтво це доводить у піснях та мапах інших країн. Поняття діалект створене більшовиками щоби вбити укрмову.
Об стіл мордякою))
Чому в Україні не вигідно займатись бізнесом ? Податок на прибуток для підприємств (юридичних осіб) в Україні становить 18% , у Франції 33.33% , у Польщі 19% .ЄСВ в Україні 22% , Франція 45% , Польща 30% ( в польщі рахується не у відсотках там ставки але це приблизно виходить 30% ZUS ).
ФОП в Польщі таксамо платить і за себе ZUS (ЄСВ) 1200 злотих . це біля 8000 грн. на місяць.
Але чому ж тоді не вигідно займатись бізнесом ? А який у Вас бізнес купи-продай або послуги .Магазини , ресторани , барбершопи ,аптеки , автостоянки і тд. Майже в кожного є сторінка на ФБ , інстаграмі чи ОЛХ на якій щось продається . переважно імпортний товар .Тому і не вигідно бо продавців вже більше ніж покупців . Ви просто не наторгуєте навіть при нульових податках і нульовій корупції Ви не наторгуєте .Тим більше що торгівля імпортним товаром зменшує купівельну спроможність.
Як же вийти з цієї ситуації ?
ПРИКЛАД Виробництва В Україні приблизно 37 000 000 людей . З них половина носить джинси і купляє мінімум 1 пару джинсів на рік. Де хто може і 4 пари на рік. Но ми рахуємо по мінімуму . Це виходить що ринок джинсів 13 500 000 пар на рік .Або 1125000 пар за місяць. Можна відкрити сто тисячний магазин в Україні і продавати від 5 до 50 пар джинсів на місяць . Бо магазинів скоро стане більше ніж людей.
Але якщо відкрити виробництво і спробувати відкусити від цього пирога хоть би 1% . Не йде мова одразу про 10%. Рахуємо по мінімуму 1% від ринку . 1125000*1% = 11250 це одинадцять тисяч пар на місяць . В нижній ціновій категорії виробник заробляє на парі приблизно від 80 до 120 грн. помножимо на 11000 = 880000 до 1200000 грн . на місяць прибуток.1% від ринку реальна ціль яку можна досягнути.
Виробництво дає змогу виробляти і продавати товар по всій Україні також на експорт а не тільки на своїй вулиці . Бо на сусідній конкуренти продають такий самий імпортний товар .
Для скептиків . Так буде важко гроші з неба не падають.
А китайці привезуть дешевше . Так привезуть і тому у нас продаються Левіси по 2000-5000 грн.Вони ж не знають що китайці привезуть, ми то знаєм .Відшиті ці Левіси можливо і в Малайзії або в Україні але ціна то американська .А що Вам заважає пришити етикетку.
Ваш товар не має бути дешевшим за китайський . Він просто має бути для початку + якість . Bosch, Kayaba, STIHL взагалі цим не переймаються, їхні дешевші замінники з Польщі, Чехії, Турції також і все це продається в Україні . При достатньо низькій купівельній спроможності ми купуємо на мільярди доларів імпортних товарів кожного року. Заробляють всі крім нас.
Нарахунок дешевих кредитів . в нас ставки максимум 14%. є також 5 і 9 %.
наприклад кредит 5000000 грн .*14%= 700000 грн.за рік.
Також у Вас є 30 працівників в цій же польщі Ви будете плати їм зарплату мінімум на 5000 грн. більшу.
5000 *30*12 місяців = 1800000 грн. за рік (+ЄСВ і ПДФО) .Францію самі порахуєте.
Корупція - так а Берлусконі самий чесний політик. Президентку південної Кореї Пак Кин Хе посадили за відкат від Самсунга 120 млн.дол. В Україні це можна набагато дешевше порішати.
Приклад 2 виробництво автомобільних шин .В Україні за даними МВС на 01.01.21 р. кількість усіх транспортних засобів (легкові вантажні автобуси і причепи) становить 13 468 287 .і кожного року ця цифра збільшується. Не всі купують нові шини віддаючи перевагу вживаним. Тому заокруглюємо з 13 мільйонів до 10 мільйонів Ваших потенційних покупців . Також не всі купують кожного року нові шини а один раз на два - три роки. Також не у всіх є по два комплекти зима літо.Тому порахуємо по мінімуму 2 шини на рік на 10 мільйонів тз. = 20 000000 шин на рік.
Ми не врахували що в автобусах і вантажівках є від 6 до 12 коліс і кілометражі вони роблять величезні.
Рахуємо по мінімуму 2 шт. на рік .1% від ринку це 20000000*1%= 200000 на рік . Або 16 667 шин на місяць.
Я не знаю скільки виробники заробляють на одній шині. Але ще не чув щоб хтось жалівся
Чи Ваш магазин, гуртівня продає на місяць 16000 шт. шин ? А це всього лиш 1% від ринку для виробника це реальна цифра.
Приклад 3. На Вашій вулиці ще не має Оптики? Які перспективи ринок збуту аж ціла вулиця . Вага однієї оправи для окулярів приблизно 50-100 грам. То з 1 тонни нашого металу Дім Гуччі зробить більше 10000 шт. модних окулярів.
Приклад 4. На Вашій вулиці ще не має перукарні, салону, барбершопу - ножиці ніхто не пробував виробляти ?
Приклад 5. На Вашій вулиці ще немає ресторану або кафешки - вилки, ложки, німецька посуда якісна бо з нашого металу.
Побутова хімія. автозапчастини .сантехніка. дитячі візочки та будь що.
Чи знаєте Ви як виготовити турбіну до мерседеса ? Ну може хоть амортизатор до тойоти ?
Японці якось це роблять . Купляють метал за 1000-1500 доларів тонна (свого в них немає) знаєте який в них курс долара 115 єн за 1 дол. Податки високі, зарплати високі, електроенергія дорога, жмуряться бідні роблять ці тойоти і продають нам же по 30000 $ (вага +- 1400 кг).
ЦЕ ПРОСТО ПРИКЛАД. Кожен бізнес потребує індивідуальних розрахунків і планування. Потрібно пам'ятати що в США за день банкротує більше фірм чим в Україні за рік реєструється нових. (Бо якийсь розумник насадить бананів під Черніговом і буде розказувати про високі податки)
Ніякого б/у обладнання тільки НОВЕ. Бо поки Ви будете ремонтувати старе обладнання Ваші конкуренти будуть працювати в три зміни і в них буде краща якість товару набагато нижча собівартість
Я балдю. Файнота така, аж страшно! дуже сподобалось! Дай Боже вам здоров'ячка, натхнення! Підписалась, вподобала з першого речення-погляду. Слава Народу України!
Сама я зі Львова....
@@araberaraber4432слово файно це польське слово взагалі то
@@user-vm6dx3te2f докажи😁
@@user-lo1ux6ci6o забий в гуглі перевод з польскої на українську файно, української буде добре, а не як не те саме файно.
@@nadezhdamozgalyova2607
Взагалі то "файно" не значить "добре".. Файно це гарна. Файна дівчина, яка файна спідниця і т.п.
А чому це слово ми взязи у поляків? Може то поляки взяли у нас? А скільки слів взяли у нас московити? Купу! Але у них чомусь нема від цього почуття вини. Закінчення чи ще щось змінили, і все, воно вже "исконно русское".
Забагато у нас почуття меньшовпртості!
А взагалі то я б вернула то "хв" ..... так же гарно - кохве, і на москальську не подібне.
Як гарно - файнота!!!!! Буду вживати. ❤
Подивився гуцульський діалект, бойківський так гарно розмовляють, але мало, що зрозуміло, і тут натрапив на свій рідний, так тепло на душі стало) дякую вам))) особлива дяка про: " дати мемелю") згадав бабусю)))
дати мемелю не чула мабуть бехканцiв
Ловке відео 🙂. Дякую за таке гарне відео про діалект, яким говорять в моєму селі, на Черкащині.
Підтримую, слічне відео!
25 хвилин пролетіли як одна мить. Дякую за популяризацію і розяснення нашої української мови!!!
Яка велитенська кішка 😮❤ дякую за відео))
Супер!!! Дуже гарні та корисні відео робите! ❤
ВІЧНА УКРАЇНА!
Бажаю Вам на цій ниві мовного різмаїття наукових успіхів.
Чудова, цікавенна подача. Видко, аж іскорки любові сипляться до справи, що Ви робите.
Гадаю, молодь буде у захваті, адже на фоні сьогодення - це стає мейнстрімом. Ви розбурхуєте моцне багаття жаги до пізнання історії, лексики фонетики свого краю і в цілому країни.
Щиро дякую за відео! 11:40 тут ледь не заплакала, яка ж рідна мелодика !Я з м. Черкаси, і все життя навіть не підозрювала що в нас, дійсно, є свій діалект - здавалася, що просто якийсь середній варіант/суржик, багато дізналась нового. Слава Україні!
Корочє, сидю оце п'ю кохве і дивлюсь відео, і просто ржу, як коняка. Того шо, чи довкола всі так балакають, чи сам так колись триндів. Отото так і живемо.
Зараз вже через специфіку роботи треба розмовляти літературною мовою. Але в побуті, та й не тільки, останні роки спеціально вживаю діалектизми. Бо так красивіше звучить!
Сам родом з Олександрії(Кропивниччина), у нас є й свої аспекти, бо там вже перехідна на степові говірка.
Ой! Тай не кажіть, бо я й сам ото все тіки й того шо думаю, як його все до купи позбирать, шоб люди з городів теж почали живою, вкраїнською мовою балакати. А то, це вже велика халепа, шо молода дівчина з Києва мені оце якось каже "Я люблю нашу мову, бо вона ж така файна". Серйозно?! Файна?! Тьху! Альее! Ти ш з Києва! А все через те, шо не вчать їх батьки, родичи, а вчить школа, тєлік, вони вже вобше не чують, як балакають на селі.
🌻🌻🐝🐝🌻То є велика біда, шо молодьож вже вобше не понімає, шо то є таке, та яка вона має бути, та народна українська мова.🌻🌻🌻🐝🐝🐝
От у мене родичи з ближніх сел, города Кропивницького коли хтось, кудись далеко переїжа, то кажуть, шо поїхали кудись аж на Белебенівку. 17:49🌻🌻🌻
Вітання тобі Земляче від козацької душі правдивої з Кропивницького! 🖐🏻
Балокають
Стосовно кохве, ця вимова дуже близька до оригіналу насправді, адже Араби її звуть qahwah (ґахва) )
Дяка. Цікаво дуже 🤩
Бабуся родом з північної Дніпропетровщини завжди казала саме кохве и хвен.💜
Майже всі селяни вимовляють "німецькі хвашисти"...
Неперевршено! Аж серце радіє. Так приємно дивитись!
Ой, спасибі, дитино, за спогади студентські у далекому вже 1973 році! Ми на діалектологію говорили "діалектика". Пригадую , студенти з Харківщини говорили СТУЛКА, СЛОЇК, тобто стілець, пляшечка. Любімо нашу мову! Любімо Україну!
Слоїк і у Львові говорили, та й говорять. Це скляна банка...... не пляшка.
Культурне розмаїття України, слугує, збагачує солов'їну літературну мову!
послухай франківців, особливо з Калуша - це худоба смішна
@@GloryToUkrainianRus на відміну від мови мос ква кваків в усіх слов'янських мовах, як пишеться так і читається! московітіни зпоганили давньо-болгарську мову до стану, як кажуть: і СМІХ і гріх. Ось деякі приклади: пишеться рОбота , читається рАбота; мОсква, читається мАсква. І скажіть після цього, що Америка не винна?! Бо в них, як в анекдоді: пишеться Нью-Йорк, читається Вашингтон!
@@user-zd5kd3en6b при чому тут квакі до франківської худоби, що звуть себе людьми?
@@GloryToUkrainianRus бо місце мос ква кваків (та їх посібників в Україні) на паРаші!
@@user-zd5kd3en6b і ці посібники рускава міра виходить, що твої друзі, вірно розумію?
Дідусь з кізочкою Зіронькою - просто диво. =3
Яка ж ви мила, дівчино 😊😊😊
Така щаслива, що мій хлопець з київщини, з якого я вже рік піджартовую через його говірку, надіслав мені це відео ❤❤❤❤ Нарешті я повірила, що його балачка то не русизми 😅
Дякую за Вашу працю!!!
Ходьомте всі писати коменти до такого файного відео. Такі відео мають бути в топі🔥🔥🔥
нарешті про мій найрідніший говір) Хвастів, кохве, хвантазія)
Ураааа нове відео, чекаю відео про діалекти південо-східної україни!
Привіт з Донеччини!🇺🇦
Це якраз центр)) Привіт з Києва))
Величезна сердечна подяка за вашу титанічну працю 😀
Краще за все, в даному відео, вставки з бабусями та дідусями. Немов в дитинство повертаюсь :) Дякую
Сама поява Вашого каналу, це і є бальзам для української душі! Дай Вам Боже процвітання ( мільйон підписників) і натхнення! Любимо Вас!
Дуже дякую за контент. Я часто можу відрізнити з якої частини України людина по її говору , проте такого системного підходу не зустрічав. Велика подяка за дослідження мови .
А я геть не можу
@@Vic-Ukraineну я можу зрозуміти по деяким словам чисто людина зі сходу чи з Заходу України наприклад слово файно,канапка,ровер то з польської значить з Заходу якщо "лісапєт" або вєлік то центр-схід
Боже, ви таку ностальгію пробудили... Я з Полтави, і моя прабаба точно так у селі під Полтавою говорила. Просто всі приклади фонетики я чула, і думала, що то якась архаїчна староукраїнська мова, не сприймала як діалект.
Боже) Справжнє задоволення для філолога! Дякую за випуск!
Побратиму з тих сторін навіть позивний ми дали "осьо".Усьо дякую за цікавий ехвір:)))
Україна багата діалектами, і єдина в національному пориві!
Свалить в Польшу))
@Коля Азиров Ти в цьому впевнений?
@@user-fu3wr9bh9s читай Т.Шевченка - це наш дороговказ (хоча б такі рядки: спочатку добре вигострить сокиру, а тоді вже заходитися рубать!), що власне ми і робимо !😁🇺🇦 ! Все буде Україна!
@@user-zd5kd3en6b сам читай. Все будет кока кола
@@user-fu3wr9bh9s тоді, щоб не бути голослівним, читаймо Юрія Липа, його геополітичну ідею початку ХХ століття: Балто-Чорноморська дуга супроти дикунів московитів! Це нічого не нагадує вам про стан подій через століття по гуртуванню Цивілізованого Світу довкруж України (початок 21ст - сьогодення)?!
Включення з прикладами від бабуль і дідуль то любов💔💔💔 Відео підняло якісь давно забуті емоції із дитинства. Неймовірна робота! Дякую.
Дуже мило, так це Полтава, обожнюю
Ееее а як же історія про то, шо ми придумана кимось нація і мова штучно зроблена!
Все любив діалекти, бо вони живі і мають якусь історію за лаштунками. Дякуууюююююю!
Ідея, дякую вам за якісний український контент! Дуже цікаво підносите інформацію.Приємно на вас дивитись і вас слухати!
Боже мій, якби я прівиів таку лекторку до своєї школи у Полтаві(зараз у Києві навчаюсь), то вчителька укр. мови і літератури потів ваші відоси на позакласних уроках вмикала би. Просто топ контент. З усього шо я побачив на укр ютабі за останні декілька тижнів це один з накращих по подачі каналів. Продовжуйте будь-ласочка! Дуже хочеться бачити кращий рівень та якість відосів(у плані продакшену), тому далі буде)
На Черкащині є ще такі риси:
- уніфікація всіх груп у всіх відмінках за твердою групою: у свойому, з сімйою, земльою, ученицьо (кл), цьою/ційою, з йою.
- йикання після "о" у формах займенників: мойих, свойих, твойих.
- суфікс -яний в дієприкментниках: возяний, носяний, просяний.
- протетична голосна "і" перед сполуками приголосних в дієсловах: ірве (рве), ігне (гне), ійдуть (частіше іде).
- вживання займенників се, отсе (себто оце), сеє/отсеє.
- пом'якшення літер к і ґ перед и: ґьиґнути, кьинути, або ж ґіґнути, кінути.
- наявність ширшої групи прикметників на "ій": дорожній, дорожня, дорожнє, народній, народня, народнє, природній, природня, природнє.
- відсутність чергування "і" з "е": у погрібі, у Київі.
- чергування "е" або нуля звуку з "і" замісць "е" або н. з. з "и": брати (береш) - забірати, вмерти - вмірати.
- збереження давнього "е", там де воно перейшло в "и": седіть - поседіть, вседіть, люде, громадяне. Цю рису не завсігди можна зауважить, бо ненаголошене "е" всередині слова часто звучить як "и" незалежно від етимолоґії: пириходить, сило, биригти, биреза.
- вживання форми "єсть" замість "є", і це не суржик!!! Таку форму вживають для уникання сполучення голосних. "Город єсть ораний", "вони є вбрані".
Є ще деякі, але одразу не згадаю))
Я б ще додав відсутність переходу "с" в "ш": висіти - вісяю
Заздалегідь чекаю на цікаву та захопливу розповідь!
А авторка така гарнюнечка!🌹🌹🌹
Я людина проста. Бачу Мальву-ставлю вподобайку.
Огромная благодарность Вам.
Как это часто бывает, родословная из вост. Украины, а родился и жил в России (сейчас уехал).
Говорить по-украински могу, писать не могу совсем.
Дай Бог Вам здоровья, а Украине - победы!
Дякую вам,Павле!
Дуже дякую! Послухала про рідну говірку! Ловко було 😂👍!
Ще мені деколи здається що я ці відео дивлюся тільки заради уривків з селянами які так характерно говорять))
Схоже у нас (на Чернігівщині, біля Носівки) проходить межа, або ще зона наддіпрянського діалекту. У нас говорять "ходім/ходімте/ходьом", замість "ф" старші люди говорять "хв" і так далі. Також є певні приказки та "легкі" лайки - "на вихра?" (Навіщо? На біса?), "матір божа, господи прости" і тд. Так, у мові моїх сусідів у моїй інколи чутно слова, що наче вигадують на ходу, а якщо вигадати не виходить, то говоримо "це/те саме" або "цеє/цеєчки". Також часто й густо говорять "ловко, ловкий, ловкая" і тд у значенні "хороший, добрий, гарний ". Тож, мабуть певною мірою, це - мій рідний діалект)
Доречі на Черкащині часто можна почути "цейго/цейво" або "тойго/тойво" коли людина не може щось згадати або зформолювати. Я сам хоч вже 17 років як не живу в Черкасах, за собою іноді помічаю. Ну й ультимативна форма - "Йо*аний тойво" :)
"Ловко" зразу видає Чернігівщину, і "хв" теж.
Дякую за корисний і цікавий контент, Чудово!
Як хлопчина з-під Полтави, то точно передали, у мене так прабабуся говорила, послухав, аж розплакався від ностальгії(
Але контент топ👍
Дякую Вам за збереження наших давніх діалектів, бо ці бабусі , що ще говорять тою мовою,це як останні з могікан
Та багато молоді так само балака
👍🇺🇦
В Полтаві і досі кажуть "оріхи" ))
моя подяка Ідеї за гарний контент)
О-о-о , це просто бенкет якийсь! Дитиночко мила, Любенька кицюня! Дякую , щиро дякую за таку чудову роботу! Насолода! Як же усе до ладу та гарно!
Супер, я обожнюю Ваш блог!Просто клас!
Дай Боже щастя, дай Боже здоровля!
Якби можна було поставити більше лайків, то я б з радістю! Прекрасно усе, від дівчини, яка розповідає, до тих кіз, які так гарно кличе той дядько.
Дякую!
Дуже рідний говор! Як я люблю ціх стареньких людей, що так розмовляють, хай будуть здорові!
Треба шоб і молоденькі так говорили
@@chornoshlychnyk Та мову вивчають. Але щоб так розмовляти, треба жити на землі, поважвти традиції, бвтьків, кожну травинку та зверинку. Я не чула ніколи такої мови у молоденьких, в них інша промова тв інтонації.
@@user-bk7zq8zf8s я чув колись, у 1990х роках від дітей. Але треба шоб батьки і вчителі не ламали їм мови, не шпиняли їх що у них вимова "як у селі"
@@chornoshlychnyk Погоджуюся. Воно так мило усе звучить!
Ви робите велику, чудову працю. Дякуємо
Чудове і пізнавальне відео! Дуже радісно було почути полтавську говірку, оце ХВ замість Ф - як бабуся казала) взагалі наче котики мнявкають - така приємна наша мова
Дякую за чудове відео! Коли я думаю про українські «діалекти», я зазвичай думаю про західні діалекти. Мені приємно знати, що навіть у середині є так багато унікальних слів. Привіт із США!
На Полтавщині що не день, то нове слово. Раніш думав, що скрізь так, а воно, бачте - тільки подекуди.
Ти дуже файна чувіха : кумедна, дотепна, гарнюня )
Роби далі, нам це потрібно.
Обов'язково підтримаю
То вже як за Вами балакати, то правдивіше буде "хвайна", "масти" або "гемблюй далі, нам це тре"
@@westen777 Дякую ) 🖐
На мою сусідку Надію схожа, котрій вже 29 років.
Файний, влюбчивий типаж.
А я вже старий пердун, але очі все ще згадують юність.
Чарівна панно, Сонечко! Щойно натрапила на ваш скарб про діалекти. Естетично, дотепно, цікаво, професійно, захоплююче! Ніби занурилась у дитинство, яке пройшло в Городищі на Черкащині. Продовжуйте, не спиняйтесь.
У Вас це чудово виходить.
Дуже цікаво! Який потрібний і якісний контент! Дякуємо за працю! 💙💛 Все буде Україна!!! 😉
"Ходьомте до хати!" Наче бабу свою почула. Осьо воно, так само розмовляли в моїй родині(Апостолівський район, Дніпропетровська область)
Апостолове раніше Вшивим було...🙂
Вітання з П'ятихаток на Дніпропетровщині.
Вітаю з Кривого Рогу!
І я думав, що зараз будуть про нашу область вести мову
@@amenamen4501 Голодне стало Зажиточним, а Харцизськ з турецької перекладаеться як "Розбійницьке".
Боже, протягом останніх пів години стільки разів хотілось вподобати це відео, а вподобайка всього одненька, та й ту поставив ще як примітив прем'єру, а одразу глянути не міг. Чудове відео! Давно не був на Полтавщині, а як буду, то підозрюю, що за кожним разом вслухатимусь хто як говорить. Тепер то будуть не виїзди в село на город, а лінгвістична експедиція :D
Найкраще передали яскраві враження від шикарного відео!
Ой! Тай не кажіть, бо я й сам ото все тіки й того шо думаю, як його все до купи позбирать, шоб люди з городів теж почали живою, вкраїнською мовою балакати. А то, це вже велика халепа, шо молода дівчина з Києва мені оце якось каже "Я люблю нашу мову, бо вона ж така файна". Серйозно?! Файна?! Тьху! Альее! Ти ш з Києва! А все через те, шо не вчать їх батьки, родичи, а вчить школа, тєлік, вони вже вобше не чують, як балакають на селі.
Моє вітаннячко з Полтави!) Нарешті дочекався ролик про ріднесеньке. Неначе зі своїми бабусями та дідусями поспілкувався, царство їм небесне. Дуже дякую!!! Розповсюджую Ваш ролик та щиро пишаюся тим, що є адекватна молодь, з посправжньому науковим світоглядом!!! А от вимовляти усі ті нюанси, ще треба Вам потренуватися.)) Трішечки недостає тієї нашої м'якості та плинності.😉😊
Дуже цікаво, дякую! Захопилася, не можу відірватися, щоранку перед роботою дивлюся. Яка Ви розумничка і красуня!
"Як Ловко" бабуся так говорила, як щось було зроблено гарно🤗
Моя теж .Ми з Чигиринщини 😍
Ще й з альвеолярним ли)
@@user-hk8fs5wk2c моя з Полтавщини)
А я і на Херсонщині такій вираз чула.
@@zaporizhanka430 "чітку межу між діалектами підтвердити неможливо"(с)Ідея
Дякую, Ідейо Кринджівно! Сподіваюся скоршого випуску видива про степовий говір.
Будемо чекати з нетерпінням.
Я росла в селі на Харківщині, а саме Ізюмщина. Тут розмовляли українською мовою. В школі було завдання написати місцеві діалекти, а я не розуміла які, бо не помічала різниці між літературною мовою. Та циберка і грабарка, як виявилося, в райцентрі вже не вживали. А в прикладах наддніпрянського діалекту почула багато різних слів, які в нас завжди вживалися. Пинтуси і минтуси в літературній мові не пам'ятаю взагалі, вважала ці слова жартом, ніби хто просто вигадав пожартувати, бо ще на такі гостиці чула- фундики і мундики😊
Оооох, як же важко з цими трендами відмови від суржика і всього російського не втратити діалекти в своїй мові. Я розумію, що літературна - то святе, але яке ловке оте все "одійди", "сюдою", "пошли" і усяке таке друге💔
Фух!! Почуваюсь тепер добре. То ж виявилось, що всi тi милi з дитинства вислови, фонетичнi обороти I усякi-такі "осьо" - це нормально!!)))) Просто діалект.
Згадала свою бабусечку Дусю, яка вживала більшу кількість слів з цього відео. Я наче в дитинство повернулась.
Дякую тобі, дорога!))
Якась дивна радість після твоїх відео.
Ща присклче якась нійцойка і доведе щє ви не повноцінна українка)))
як гарно, чому в школі так не викладали
Дякуєм за цікавий контент.
Все буде добре, все буде Україна!
А я в Нікополі росла, і у нас бабуся також говорила: мнясо, кохве і всі такі подібні слова. В дитинстві я собі посміювалася, що бабуся так "неправильно" говорить, а тепер так мило згадувати її говірку, і хотілось би побільше її почлухати
Величезна подяка Вам, сонячна дівчинка! За яскраві відео, за величезну працю, за любов до рідної мови і за те, що кожного разу, коли ми переглядаємо Ваші ролики, гарний настрій нам просто гарантовано! Дякуємо і Вашій матусі за всебічну підтримку.
16:54 ріднесенькі "осьо" і "тута", які так бентежили нашу вчительку української мови з Волині. Вона називала це "білогородським діалектом" (село на Київщині). А виявляється, це характерна для Середньої Наддніпрянщини лексика. Дякую за таку цікавинку!
А ще є "отото", "осьосьо" і "осьосьосєчки", коли вже зовсім комусь "повилазило" :)
Ці філологи, зі своїм надто принциповим підходом, взагалі шкідливі істоти для живої мови
Осьо, ондо
@@user-qm1ln6yg7g ондо - то якшо далеко))
эдно
Дорога золота дівчинко ! Тебе можна слухати заплющивши очі ,бо мова зввчить ,як струмочок дзвінко та приємно Можна дивитись ,розглядмти кожну детальку Можна вдихати і під мирним небом ,і в тривозі -бо це лік ! ДЯКУЮ,ЩО ТИ Є 💛💙
Саме класне шо я чув, це слово 'осьочки'😂
Деякий час сильно сміявся😊