How does the perm come out if I do this?

공유
소스 코드
  • 게시일 2022. 05. 08.
  • ANAZE Official Site
    www.anaze.co.kr
    Kiu's Instagram
    @kiu_design_
    Apply for Ruined Hair Competition : vunulmoon@naver.com
    Apply for My Hair Manual : vunulmoon1@naver.com
  • 노하우/스타일

댓글 • 727

  • Leon
    Leon 17 일 전 +266

    It feels nice to see different types of hair styles being appreciated here. As a blasian it feels like two of my worlds are being combined.The outcome exceeded my expectations, It's rare where you can find hairstylists in Asia who can manage to create these types of styles.

    • someone you might know
      someone you might know 15 일 전

      @wabisabinotwasabi I mean it's very hard, like a full conversation with different people with different opinions would be very needed for it to be sincere and of any interest
      Writting in the comments is always just a desperate attempt to send one voice out
      Plus many black people had different feelings about the video right there, that would totally be interesting to talk out too but again, you can't do much in a comment section

    • Kimberly Vuong
      Kimberly Vuong 15 일 전

      Stop fighting please

    • wabisabinotwasabi
      wabisabinotwasabi 16 일 전

      @Not My Day Job i like kiu too but to see that korean got cursed and bashed when they do the same thing in the video while the people in the video get nicer treatment seems so wrong to me. Black people, do what you guys usually do please, what you call educating and etc. kiu-ssaem is just popular as those korean artist. I’d like to see you guys ‘treat and educate’ them like you guys usually do. Come on, be consistent, protect your culture like you guys always do

    • wabisabinotwasabi
      wabisabinotwasabi 16 일 전 +2

      @Dream Cardigan oh so the people in the video have connection with black culture eventho they are not black. Ok

    • Rin 11B Airborne
      Rin 11B Airborne 16 일 전 +6

      Nothing to see here. South Korean music, fashion and hairstyles are routinely appropriated from our melanated family. Nothing has or will ever change. Try to stay classy SK. SMDH 🤧

  • Brittany Thomas
    Brittany Thomas 16 일 전 +473

    As a black woman I just want to put out that Korean people seem to think all hairstyles where the hair is braided and long are called Reggae hair but it’s not. Dreadlocks, box braids, Fulani braids they are all different.

    • 메로나
      메로나 10 일 전

      oh, very interesting inpormation! 😀👍

    • 채윤
      채윤 11 일 전

      @Brittany Thomas Interesting! Thank you for the information!😆

    • Brittany Thomas
      Brittany Thomas 15 일 전 +36

      @Caramel Macchiato yes I’m aware. I live in South Korea and I know where they got that from. I just want to put it out there so that term can be corrected. That “reggae hair” doesn’t apply to every braided hairstyle that black people wear.

    • Caramel Macchiato
      Caramel Macchiato 15 일 전 +47

      Oh just as a side note, it's more of a Korean language thing, the first kind of black culture to be introduced to Korea was "reggae" and that was the first time they saw hair like that so they ended up calling it Reggae hair, rather than our meaning of Reggae it's just more like that's the name it's had since the beginning in Korean language/culture.

    • Just Noma
      Just Noma 16 일 전 +9

      fam, a very tiring something 😩😂😂

  • TheAlleyah
    TheAlleyah 16 일 전 +432

    I normally love to watch Kiu videos however as a Black Jamaican this made me feel some type of way. I love to see people appreciating our culture and I started to watch this with an open mind however when he said Reggae hair I lost it… This is not the best way to learn about someone else’s art

    • janwarie
      janwarie 3 일 전

      @desertrose88 same feelings about people being triggered.
      Rather than feeling hate and triggered,maybe make this an opportunity to educate.

    • Jheanie
      Jheanie 4 일 전

      It's honestly just a cultural thing, as in casual speech, and in media, they usually see dreadlocs in relation to reggae artists and reggae music. What we as black people can do is just point out what the more common term is (though to be honest their name for it isn't far off, as the style WAS popularized due to Reggae in the first place)

    • sierra h
      sierra h 4 일 전 +1

      @desertrose88 I don’t think it was an extreme reaction she was saying how she feels upset and sad they would call it reggae hair instead of locs and just ask that they use the proper terminology. Black hair/hair styles in particular have a lot of meaning and a big big history of discrimination. That meaning is very frequently belittled, and the discrimination continues to go on. By minimized black hair styles to reggae hair, it’s not like this big evil thing, but you are not taking in the full scope of black hair and hair styles. If you really appreciate and want to participate in other cultures it’s always in good faith and basic respect to learn the proper terminology at least. Calling this hair style reggae hair is such a simple thing to change. It’s not like it’s hard to look up this hair style especially if you want to recreate it and see that it’s called locs. Because locs are discriminated against frequently and have been for generations, it’s become somewhat sensitive. That’s why it’s important to put in that basic level of care and respect. I don’t think these guys are bad people at all, but South Korea is already known to generalize black people especially. With their platform they could actually show and teach other Koreans the proper terminology and give it the respect this hairstyle deserves to have. I know they didn’t know, but now they do and again it is really a is such simple gesture.

    • 담연
      담연 8 일 전 +12

      우린 음악 장르인 '레게'와 저 머리를 관련지어 생각하고 말하는게 아니에요.
      아주아주 오래전부터, 즉, 저 머리스타일이 한국에 처음 도입되었을 때부터 '레게머리' 라고 불렀었습니다.
      다시 말하지만 음악 장르와 머리를 연관지어 생각하는 것이 아니라 긴머리, 숏컷, 단발머리 처럼 머리 스타일을 부르는 '명칭'으로 아주 오랜시간 굳어져있었습니다.
      아무래도 흑인권 나라가 아니다 보니 '저 머리스타일을 왜 하는지', '머리스타일을 뭐라고 부르는지' 그저 한국인 전체가 몰랐습니다. 무지는 배우면 되는 것이겠지만 아무래도 흔히 하지 않는 스타일을 한국인 전체가 배우기엔 무리가 있어요ㅠㅠ
      그래도 이 영상을 보고 이 댓글을 보는 사람들만큼은 이번 기회에 확실히 알았을 것이라고 생각해요.
      저 머리스타일이 당신들의 문화이듯 '레게머리' 라는 '단어' 또한 당신들의 문화를 받아들이기 위한 우리의 노력이고, 문화였습니다.
      아마 흑인분들도 한국의 모든 머리 명칭이나 모든 문화를 알 수 없을것이라고 생각해요.
      그래서 우리는 '내가 알고 있는 것을 다른 사람들도 다 알고 있을 것이다' 라는 치우친 생각을 버려야 합니다.
      여러분이 이 머리스타일에 대해 알려줄 때 더 친절하게 알려주었으면 좋았을 것이라고 생각해요.ㅠㅠ 다그치는 것보다는 상냥하게 가르치는 것이 배움을 받아들이는 사람 입장에서도 더 자연스럽게 받아들일 수 있습니다.
      내가 상대방에게 화를 내면 상대방도 화가 나는 것은 어쩌면 당연한 일이니까요 :)
      이제 나는 저 머리스타일에 대해 알았고 앞으로 더 많은 사람들이 이것에 대해 바르게 알기를 바랍니다. 제 주변인들에게도 꼭 알려줄게요. 긴 글 읽어줘서 고맙고 구글 번역기가 제대로 작동하면 좋겠네요. 번역기로 인해 잘 알아듣지 못한 부분이 있다면 미안해요.ㅜ

  • peachy v
    peachy v 16 일 전 +187

    definitely should have looked more into these hairstyles and the culture behind them!

  • KiCoKa
    KiCoKa 17 일 전 +344

    I think this def would’ve been better if it incorporated the history behind locks and Afro-textured hair and maybe even included a black model/stylist. It’s not just “reggae” style- this is an entire culture of people not a fad.

    • Lex
      Lex 6 일 전

      @A. M I know it's invalid. I said it was. Both in the way that yes, Italian people are bothered by it. And now from your argument, that it's a pizza topping made by an Italian American. Its not as serious as bringing disrespect to a whole group of people by generalising them with the word "raggae"
      I understand you're a bit worked up with having to write so many arguments against people that fail to understand what you're trying to say. But I want to clarify once again, i am on your side. So I'm sorry if it didn't appear like I was. I understand everything you've been trying to say I was just trying to clarify what they meant AND denounce it, because their example did not work for their argument.

    • Lex
      Lex 6 일 전

      @A. M I'm not against what you were saying, I was just trying to clarify what the argument was. Even if their argument doesn't fit at all with what they were trying to say. I think it actually goes against their point, like I said.

    • A. M
      A. M 6 일 전 +1

      @Lex And green peppers originated from North America, so I don't get what your point is. Also, "Pepperoni, an Italian-American creation,[1] is a cured dry sausage, with similarities to the spicy salamis of southern Italy on which it is based, such as salsiccia or soppressata. The main differences are that pepperoni is less spicy, has a finer grain (akin to spiceless salami from Milan), is usually softer in texture, and is usually produced with the use of an artificial casing." Again it's just a different ingredient created by an Italian American, who decided to call it pepperoni. God, why are people trying to have an argument on calling pizza by the toppings it has (e.g. pepperoni pizza, beef pizza, mushroom pizza). Like seriously, what the hell does this have to do with calling a hairstyle a music genre?? Freaking whataboutism at it's finest. Like I'm not saying to crucify the people calling black hairstyles a music genre, I'm just saying it's disrespectful. A lot of Koreans would (rightfully so) feel irked if foreigners called their cultural clothes, the hanbok, Kpop clothes. It's the same for black hairstyles, that have been in their culture for centuries. They're allowed to feel irked about what parts of their culture (in this case hairstyles) is called by foreigners (especially in a country that is known to stereotype black people as a typical 'rapper'). Like I said, it would be an overreaction to crucify these people, but none of these comments talk about crucifying them. They've all respectfully pointed out that it's a bit disrespectful.

    • Lex
      Lex 6 일 전

      @A. M pepperoni means bell peppers in italian. But the American equivalent of pepperoni resembles salami more. I think that's what they meant.
      Altho I do know a lot of Italians are annoyed by that misstranslation, and by how Americans make pizza. So I think their example doesn't quite fit with what they're trying to say.

    • sterries
      sterries 7 일 전 +2

      @담연 Wow!!! you seem really kind and understanding for someone so young! I really appreciate you even trying to understand where Black people are coming from. Since you are so young, maybe it is possible that this topic is completely new to you. But I know for sure that most adults in Korea are fully aware of how we feel about it. Like the age group of the people in this video. They know how we feel. But I would be truly grateful if you could spread the word about how offensive things like this is to Black people. Peace and be well.

  • TKennedy
    TKennedy 7 일 전 +19

    I understand ppl in the comments wanting them to be educated but to me in a country where they have basically no curly hair care products, are a homogeneous country, have only begun to progress after WWII I think they're doing great. Getting people exposed to something drums up interest which leads to learning. They're using a stereotype as its the only way they have understanding of and exposure to the concept of black hair and culture.

  • s herring
    s herring 17 일 전 +114

    Very interesting to watch how they achieve that look.Kiu is always trying to learn new skills. That's why he is so good at what he does.

  • Leon
    Leon 17 일 전 +103

    it looks good. Its very interesting to see different techniques applied here. I've never seen hair done through this method before 👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽

  • SB
    SB 17 일 전 +72

    That was A M A Z I N G !!! I had never seen anything like this before and I'm totally captivated by the concept and hairstyling skills of Buddha. The model looks GREAT! Thank you Kiu for this video. I also want to touch that hair. It looks soft and fabulous when it is swinging. HairStyleRocks!

  • 정씨
    정씨 17 일 전 +427

    기우쌤이 이렇게 순해보일수가읎네..

  • 김당근
    김당근 17 일 전 +221

    안녕하세요 영상 제작자입니다!
    10초 부분 자료화면 오류가 있습니다.
    호주는 하얀 별 6개, 뉴질랜드 국기는 붉은 별 4개만 있습니다.
    자료화면 표기로 혼란을 드려 죄송합니다!
    앞으로도 실수를 바로잡을 수 있도록
    많은 관심 부탁드립니다.
    댓글 달아주셔서 감사합니다!
    ◼◼◼◼
    오늘의 킬포
    0:32 들어왔는데 나가야 되나;
    2:00 ENTJ 모먼트
    3:48 소녀팬
    5:13 기우쌤 원래 성격
    6:07 노담
    8:46 버블 폭포
    11:23 티가 안나서 몰랐네?ㅋ

  • 방어양
    방어양 15 일 전 +94

    댓글을 대충 읽어보니까 저런 머리 스타일들은 흑인들의 곱슬 때문에 자연스럽게, 혹은 어쩔 수 없이 하는 건데 그걸 힙합이나 노래 스타일(레게가 원래 노래 관련된 뜻인가봐요?)과 연관시켜서 멋지다는 식으로만 소비하는 게 싫은 건가봐요. 잘은 모르지만 머리카락에 관련해서도 차별의 역사가 있는 거 같네요
    우리로 치면 황인종이 아닌 사람들이 K-pop 메이크업이랍시고 무쌍인 척 쌍테 안으로 붙이고 눈 째져 보이게끔 메이크업한 다음에 완전 멋지다~ 이러는 느낌일 듯..??

    • 귀비
      귀비 11 일 전 +13

      차별의 역사가 있었기때문에 비하발언으로
      느껴질 수 있겠네요 . 우린 단순히
      저 헤어스타일이 멋있다는 의미지만 ㅎ
      몇몇 댓글의 외국인들은 저 헤어스타일의
      문화를 알려줄꺼면 명칭을 정확하고
      올바르게 표기해주길 바라는 느낌입니다.
      우리가 단순히 레게라 칭하는걸
      지적해주고있어요
      저 헤어스타일의 이름이
      레게머리가 아닌데 한국인들이
      레게라고 통틀어 칭하는게 잘못됬다고
      말해주는 댓글들이 많네요. ㅎ

  • knarfstar
    knarfstar 17 일 전 +102

    힙함도 좋지만 미용인 이성규님같은 순둥 모범생님들을 응원합니다!
    백만 기우쌤 장려운동을 펼쳐봅시다 :)

    • ᄋᄋ
      ᄋᄋ 13 일 전 +5

      @강재훈 저는 님이 생각이어리다고 보는데요,,, 물론 우리가 머리할때 문화까지 공부하면서 따라하진 않지만 기우쌤은 대형유투버인만큼 파급력이 크고 그로인해 불편한 사람이 많아보이는데 누군가의 문화를 우리가 단순히 이뻐서 따라했다는데 왜 !,빼액 하는건 아니라고 봅니다 그들이 뭐에대해 기분이 상했는지 그들이 말하는 문화에 귀기울일 필요가 있다고 생각해요 우리도 문화에 관련해서 아픈과거들이 많잖아요

    • composition 1
      composition 1 14 일 전

      인정과 칭찬을 그대로 받아들이지 못하는 것을 한국에서는 자존감 부족, 자격지심이라고 합니다. 유쾌하고 쿨한 흑인이 있는가하면 스스로 그릇이 작은걸 드러내는 흑인도 있어요. 유치하고 이해가 안됩니다

    • 강재훈
      강재훈 14 일 전

      @최사랑 감사합니다. 흑인 문화 관련되면 흑인들 다 이상해지는 건가하고 오해할 뻔 했네요. 말도 안 되는 예시 들어가면서 니네가 잘못됐다고 가르치려 들거나 이상하다고 비웃고 비난하는 댓글들이 많아서 왜 저런 억지를 쓰는 건지 황당하고 짜증났거든요. 서로에 대한 존중이 있다면 하지 못할 소리라고 생각했어요. 상식인이 볼 땐 이상한 소리 하는 사람들이 맞구나란 걸 확인하게 되서 기쁘네요.

    • 최사랑
      최사랑 15 일 전 +4

      @강재훈 솔직히, 저는 그들이 왜 다른 사람들이 그 헤어스타일을 하는 것에 화가 났는지 모르겠어요. 한국에서는 레게 헤어 또는 힙합 헤어라고 불러요. 비록 잘못된 이름일지라도, 저는 한국인들이 왜 그것을 그렇게 부르는지 이해합니다. 대신, 그들은 다른 사람들에게 올바른 헤어스타일의 이름을 가르쳐야 하고, 모든 사람들이 배울 수 있도록 화를 내지 말아야 합니다. 아픈 과거와 헤어스타일의 연관성은 잘 모르겠지만, 누구나 하고 싶다면 헤어스타일을 할 수 있어야 해요.
      다른 사람들이 헤어스타일을 좋아하는 것에 대해 왜 화를 내는지 정말 모르겠어요. 아이고...

    • 강재훈
      강재훈 15 일 전 +3

      @최사랑 이해가 안 가서 질문해요. 영어로 댓글달은 흑인들은 뭐가 그렇게 불만인 걸까요?; 멋있어보이고 이뻐보여서 따라한다는데 왜 비난만 하는 지 솔직히 모르겠어요. 우리 문화를 공부하고 제대로 알고나 말해라 라고 하는데 누가 헤어스타일 때문에 문화공부까지 해요. 솔직히 말해서?; 흑인들 문화가 잘못 알려지는 것에 정정해주는 것은 이해할 수 있는데 틀린 것을 바르게 잡아주면 고마운 일이니까. 알려줘서 고맙다고 생각이 듭니다. 근데 머리 이쁘다고 따라했더니 니들이 우리 아픈 과거를 아냐? 그 머리 왜 따라해? 그건 우리만 할 수 있는 머리야. 그리고 레게 아냐. 우리에 대해 알지도 못 하면서. 공부나해! 니들이 뭘 안다고 우리 머리 따라해? 이러고 비난하는 게 상식적으로 이해가 안 가거든요.;; 그들의 레게와 힙합이 우리 문화권에선 단어만 똑같지 달리 사용되는 건데 정작 자기들도 우리 문화에 대해 제대로 아는 게 하나도 없으면서 비난만 하는건지?;

  • Kirsteen F
    Kirsteen F 8 일 전 +1

    I’m from the UK, nor Asian and I have watched a few videos just now and I really like your channel. It’s very cool and different ! Looking forward to watching some more x

  • 여행가고싶다
    여행가고싶다 12 일 전 +31

    흑인들이 예민하다고 생각할 것이 아니라 존중받고싶으면 존중해야한다고 봅니다. 서로 이해하고 배우는거죠. 우리도 전범기를 쓰는 사람에게 역사를 알려주려고 하듯...

  • 🌲KimLipIsTree🌲
    🌲KimLipIsTree🌲 4 일 전 +6

    Not sure if someone's has said it already but the flag used for Australia 🇦🇺 is actually the New Zealand flag lol, Australia has 7 white star while New Zealand has 4 red!!!!!

  • 어징징
    어징징 17 일 전 +83

    기우쌤 내내 엄청 신나하는게 보여요🤩 미용열정 대단하네요😆

  • andrea yoon
    andrea yoon 16 일 전 +103

    안녕하세요!
    영상 속 헤어모델 아옹입니다.
    영상 기다리고 있었는데 막상 나와서 보니 촬영장 분위기 추억이 새록새록 하네요!!
    아직도 이 헤어스타일 유지하고 있습니다🤭
    아프로펌으로 다양한 스타일 보고 싶으시면 인스타 구경 와 주세요🥳
    너무 즐거운 촬영이었습니다.
    영상 재미있게 봐주세요~
    감사합니다❤
    instagram.com/andrea___y

  • Christine Cochran
    Christine Cochran 16 일 전 +69

    Kiu, as obviously talented as you are… if you want to expand and challenge your knowledge on hair would you consider working with mixed Koreans? More directly, mixed blacked Koreans who were born in raised in Korea and aren’t celebrated nearly as much as the next, who’s hair is curlier, kinkier, more coily than the next? Just a suggestion, but would be a fun enlightening experience for you as an ‘stylist’ and encouragement to the Koreans and even immigrants that live in your country looking for a hairstylist that can help them care for their hair.

  • Sumi
    Sumi 17 일 전 +276

    Its nice to see there's an interest in other cultures' hairstyles! But...the moment he said "commonly known as Reggae hair" that let me know their interest in the hair style is based on pop culture trend and it's being used as a fashion statement to fit an imagine. That's unfortunate. Locs are apart of culture and even religion in countries like Jamaica (that most people know for Reggae). I'm going to put the responsibility on stylist to educate themselves on the style and not just how to do it. (Ask yourself if you would wear a hijab or a yarmulke just cause it looked cool. Locs and braids are culturally that serious.)
    And actually braid and crochet aren't the only way to start locks. Comb coils are the most common, then there's palm rolling, back combing, interlocking and the list goes on.

    • Indidgo we just go
      Indidgo we just go 일 전

      it would be nice to see a change but Koreans use naver not google. Its gonna take a while.

    • vicki826
      vicki826 6 일 전

      @Sumi Why not message Kiu directly and let him know the proper terms so he can learn?

    • Sumi
      Sumi 13 일 전 +3

      @강재훈 I appreciate your view point :) and I did give praise and express my excitement in the initial post about taking an interest. I think a lot of people have overlooked that part. If anyone feels like this is an attack on Koreans, IT'S NOT. But it's not correct to try to tell people how to feel about their culture being copied. No one should be critized for sharing real information about their culture. Everyone always says they have good intentions and it's not my place to doubt that this is how they show appreciation. The stylist is a specialist in this hair style, if someone were to ask him about what the style means or why it exist, is it wrong to expect him to know that information and share it? Kiu makes videos like these to learn and share that knowledge with his viewers. I think he would want whats correct and proper to be what's shared. But I can't blame people who don't know, and the only way for them to know is to learn. So a community of people shared their knowledge so that others could learn.

    • 강재훈
      강재훈 14 일 전 +5

      @Sumi 내가 당신들이라면 더럽고 청결하지 못 하다 비난당했던 머리들을 한국 영상에선 " 너무 멋있어(=힙해)! 따라하고 싶을 정도로 아름다워! "라고 말하면서 추앙해주는 걸 감사하고 뿌듯하게 여겼을 거 같습니다. 누군가는 당신들 머리가 더럽다고 비난했지만 우리가 볼 때는 너무 아름답고 멋있게 보여서 따라하고 싶거든요. 이 영상의 내용은 그런 내용이고요. 물론 흑인들 입장에서 바르지 못한 부분이 있어 틀린 정보를 고쳐주고 싶어하고 당신들 문화를 더 알려주고 싶어한다면 우린 고맙게 여기고 더 기쁘겠죠. 하지만 많은 흑인들이 댓글로 비난하더군요. 여긴 엄연히 다른 문화권이고 당신들이 쓰는 단어와 우리가 쓰는 단어가 발음은 같을지언정 그 뜻은 전혀 다른데 그에 대한 일말의 고려도 없이 '니네가 틀렸어. 이상해. 니네는 잘못됐다. 우리 문화 공부나 해라. 머리 따라하지마. 인종차별적이야. 기분 나빠.' 라고 비난하는 댓글을 남기네요. 다른 문화권 채널에 와서 그 다름에 대한 이해나 배려가 전혀 없는 모습이 정말 좋게 보이지 않습니다. 흑인문화에 대해 공부하라고요? 왜요? 당신들은 우리 문화 공부했나요? 공부했으면 그런 비난이 나올 리가 없을 텐데? 정작 본인들도 다른 문화권에 대한 공부 없이 자기들 기준으로 비난만 한 거면서 왜 자기들 문화 공부하라고 하고 자기네 아픔 알아달라는 건지... 너무 이기적으로 보입니다.

  • Denii
    Denii 15 일 전 +4

    she looks so pretty! i'd love to see the difference between the technique used on the top of the head that we got to see and the one underneath too but we only saw that part while they were doing the perm. it would have been great to see the difference between both.
    also loved the jay park mention and wonsoju lol

  • 욤시
    욤시 17 일 전 +123

    기우쌤 처음 해보셔도 역시 실력자👍🏻

  • 이해름
    이해름 17 일 전 +9

    진짜 신기하고 재밌는 분들 뵈었네요! 저런 머리 진심 살면서 한번은 해보고 싶은데 용기는 안나고 ㅋㅋㅋ 그래도 대리만족 하고 갑니당! >ㅂ

  • 울랄라
    울랄라 17 일 전 +37

    모델분 너무너무 이뻐요❤️❤️❤️❤️ 저 머리 소화할 수 있는 사람 몇 없는데.. 짱이에요ㅠㅠ❤️❤️❤️❤️❤️

  • 화영김
    화영김 13 일 전 +1

    최근 영상들 보다 6년만에 머리했어요.
    나이가 있다보니 화려한걸 하고싶어도 걱정이되서 많이 고민했어요. 더군다나 탈색은 첨! 그래서 전 자연머리에 발리아쥬+머니피스로 탈색 후 전체 애쉬바이올렛 염색을 원했습니다. 제가 캡체한 사진이나 유트브 영상들을 보면서 3분 상담 진행했지만 그건 옴브레라며 전체 탈색을 해야만 한다며 결국 하이라이트를 했어요. 하이라이트가 좀 별로였어요. 다행히 염색으로 덮으니 크게 눈에 띄지 않아서 그럭저럭 만족은 합니다. 정말 해당기법이 전체탈색 후 옴브레로만 진행할 수 있나요? 이부분에 관해 영상이 있으면 좋겠어요 ㅜㅜ

    • Free Grace TV
      Free Grace TV 2 일 전

      나이가 있어도 하고싶은 스타일은 눈치보지말고 해야된다고 생각합니당👍

  • 인 기메
    인 기메 17 일 전 +32

    와 기우쌤 이런 컨텐츠 너무좋아오!!!! 신기하고 신박하고 ㅠㅠㅠㅠ

  • Josephine Wright
    Josephine Wright 17 일 전 +229

    I wish there was a good way to educated people in countries with few black people that something from the culture of black people does not equal hip hop. I know they speak like that because that's their main exposure to the culture of black people but it doesn't stop it from feeling offensive.
    Edit: and also dreadlocks does not equal reggae.
    Edit: Also so that people can understand: it’s similar to if I saw someone wearing a hanbok and I said “ohh that’s so Kpop”

    • 강재훈
      강재훈 14 일 전 +3

      @Josephine Wright 당신들 입장에 대한 자세한 설명 감사합니다. 우리도 아픔의 역사를 가진 한민족으로써 당신네들 아픔에 공감하고 조금이나마 이해할 수 있습니다. 그리고 당신들을 존중합니다. 내가 불쾌하게 느꼈던 것은 다른 흑인들의 지나치게 배타적이고 비난하는 태도와 말들이었습니다. 우리는 서로 다른 문화권이죠. 당신들 문화권에서 쓰이는 단어가 우리 문화권에선 다른 뜻으로 쓰입니다. 문화의 차이죠. 비난하는 글을 쓰는 흑인들이 우리 문화를 좋아해서 공부까지 했다면 이 영상이 결코 인종차별적인 내용이 아니며, 그들이 이상하다고 말하는 레게가 우리한텐 그냥 저런류 머리를 통칭하는 단어일 뿐이고 우리가 말하는 힙함(=완전 멋있어. 따라하고 싶을정도로!)이 전혀 다른 뜻을 가졌단 걸 알았겠죠. 본인들도 다른 문화에 대한 공부를 하지 않고 자신들의 기준에서 이상하고 잘못됐다고 비난하는 사람들이 우리 문화 공부나 하라며 강요하고 가르치려 드는 모습에 황당했습니다. 그 흑인들이 이기적이고 오만하게 느껴졌습니다. 다른 문화권 채널에 와서 자기네 문화 공부하라고 비난하는 게 상식적으로 이해가 안 갔습니다. 그렇지만 당신의 자세한 설명으로 어떤 부분을 걱정하는 건지 알게 되서 좋았습니다. 그냥 저렇게 비난하는 흑인들이 이상하고 잘못된 거지 당신같은 상식인들은 과민반응하지 않는단 걸 알게된 것도 기쁘네요. 감사합니다. 오늘도 좋은 하루 되시길.

    • Josephine Wright
      Josephine Wright 15 일 전 +2

      @o.o Thank you for your understanding. I also understand your frustration because someone you like is being criticised for something that started from something that has nothing to do with them. It's pretty cool that we can learn about each other from other sides of the world like this 😊

    • o.o
      o.o 15 일 전 +2

      @Josephine Wright 영상내용속 몇 용어들이 잘못되고 왜곡됐다고 지적해주시는 분들덕에 저도 다시 배웠습니다. 또한 그로부터 매우 고통을 느낀분들이 있음도 알았고 그분들에게 위로의 말씀도 전하고 싶습니다. 그런데 괜히 사족이 붙은것같은 내용들도 있기에 불편한마음도 있네요

    • Josephine Wright
      Josephine Wright 15 일 전

      @o.o Oh I think you deleted your comment but I replied to you before then so I hope my reply helps you to understand :)

  • 오애옭.
    오애옭. 11 일 전

    완전 부시시한 곱슬일까 했는데 와 저게 펌해도 그대로 나오는구나 너무 신기하고 잘어울랴요ㅠㅠㅠㅠ

  • Victoria Garcia
    Victoria Garcia 11 일 전

    Buenisimos estilistas 👏👏👏, aunque no les entiendo nada de lo que dicen por su vida idioma, aun asi su trabajo deja sin palabras, 👍🇲🇽

  • 응토끼
    응토끼 17 일 전 +29

    와 살면서 한번은 도전해보고싶은 스타일이에요~

  • elle03
    elle03 17 일 전 +46

    기우쌤 진짜 미용에 진심이신게 이런 새로운거? 하시면 재밌어 하시는게 찐텐이심 (적어도 내가 느끼기에는)ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  • keun soo park
    keun soo park 17 일 전 +10

    ㅎㅎㅎㅎㅎ 여기 있으니 기우쌤 확실히 순정만화.. 소녀만화 같아요.... 그리고 신기한 펌이네요.... 펌이랑.다른 쌤들 매운맛도.. 새로워서 즐겁게 봤습니다. ^^

  • 섭섭한창섭이
    섭섭한창섭이 17 일 전 +45

    와 진짜 멋있다 머리...걍 대충 티셔츠만입어도 힙할것같아요

  • Subhicsha s
    Subhicsha s 17 일 전 +18

    I have voluminous hair and loose hair doesn't look good on me but with this kinda perm i think I'd look Great!!

  • Alejandra Noble
    Alejandra Noble 16 일 전 +32

    I think this video will rub a lot of black people the wrong way (which is understandable)
    I think what they should have done is understand the history and culture behind these hairstyles especially as a lot of them have significance behind it. That way it’ll be seen as appreciation rather than appropriation
    Next time maybe they should work with a black person that specialises in this field, that will give them more insight

  • 이ᄌᄋ
    이ᄌᄋ 14 일 전

    머리가 끊어져서 부스스한 반곱슬 경우에는 어떻게하는게 좋나요?

  • Kyungsoo’s Simp
    Kyungsoo’s Simp 16 일 전 +130

    I literally screamed when I heard "reggae hairstyle." This is literally just weird to me. Why would anyone create a "trend" out of a group of people's natural state? Why can't we just enjoy music and leave it at that? I feel like they see all black people as just walking "hip hop." It's also so ironic how desired black music and style is to these people but in the same breath, they literally prohibit the very people they are trying to emulate from their entertainment sectors. It's crazy how they "love" the "culture" and people so much and I've yet to EVER hear any of them speak about this ongoing issue.

    • Kyungsoo’s Simp
      Kyungsoo’s Simp 2 일 전 +1

      보통 한국 사람들은 헤어스타일의 문화적 의미를 잘 모르지만, 헤어스타일로 이득을 보는 사람들은 분명히 그것에 대해 더 많이 알아야 합니다. 그렇게 생각하지 않나요? 또한, 저의 이슈는 헤어스타일 자체가 아니라 흑인을 바라보는 고정관념입니다. 왜 "힙"이라는 단어가 흑인을 묘사하는 데 사용되는 유일한 단어일까요? 또한 우리의 문화가 그렇게 존경 받는다면, 왜 그 문화의 사람들은 똑같이 존경받지 못할까요? 왜 흑인들은 말 그대로 우리 음악을 틀어주는 클럽에서 쫓겨나는 걸까요? 왜 흑인 문화로부터 이익을 얻는 이 사람들은 이러한 문제들에 대해 말하지 않는 것일까요? 제가 화가 났다고 생각하시거나 이 말을 험하게 전하지 않았으면 좋겠어요. 당신이 말했듯이, 우리는 서로의 문화를 이해하기 위해 서로 배워야 합니다. 그래서 이것이 매우 필요한 대화에 대한 나의 의견입니다. 나 또한 나의 감정과 생각이 번역을 잃어버리지 않기를 바랍니다.

    • 담연
      담연 8 일 전

      우린 음악 장르인 '레게'와 저 머리를 관련지어 생각하고 말하는게 아니에요.
      아주아주 오래전부터, 즉, 저 머리스타일이 한국에 처음 도입되었을 때부터 '레게머리' 라고 불렀었습니다.
      다시 말하지만 음악 장르와 머리를 연관지어 생각하는 것이 아니라 긴머리, 숏컷, 단발머리 처럼 머리 스타일을 부르는 '명칭'으로 아주 오랜시간 굳어져있었습니다.
      아무래도 흑인권 나라가 아니다 보니 '저 머리스타일을 왜 하는지', '머리스타일을 뭐라고 부르는지' 그저 한국인 전체가 몰랐습니다. 무지는 배우면 되는 것이겠지만 아무래도 흔히 하지 않는 스타일을 한국인 전체가 배우기엔 무리가 있어요ㅠㅠ
      그래도 이 영상을 보고 이 댓글을 보는 사람들만큼은 이번 기회에 확실히 알았을 것이라고 생각해요.
      저 머리스타일이 당신들의 문화이듯 '레게머리' 라는 '단어' 또한 당신들의 문화를 받아들이기 위한 우리의 노력이고, 문화였습니다.
      아마 흑인분들도 한국의 모든 머리 명칭이나 모든 문화를 알 수 없을것이라고 생각해요.
      그래서 우리는 '내가 알고 있는 것을 다른 사람들도 다 알고 있을 것이다' 라는 치우친 생각을 버려야 합니다.
      여러분이 이 머리스타일에 대해 알려줄 때 더 친절하게 알려주었으면 좋았을 것이라고 생각해요.ㅠㅠ 다그치는 것보다는 상냥하게 가르치는 것이 배움을 받아들이는 사람 입장에서도 더 자연스럽게 받아들일 수 있습니다.
      내가 상대방에게 화를 내면 상대방도 화가 나는 것은 어쩌면 당연한 일이니까요 :)
      이제 나는 저 머리스타일에 대해 알았고 앞으로 더 많은 사람들이 이것에 대해 바르게 알기를 바랍니다. 제 주변인들에게도 꼭 알려줄게요. 긴 글 읽어줘서 고맙고 구글 번역기가 제대로 작동하면 좋겠네요. 번역기로 인해 잘 알아듣지 못한 부분이 있다면 미안해요.ㅜ

    • Addison Williams
      Addison Williams 14 일 전 +11

      Honestly as a black person I find it hilarious how so many people say my hair is messy if nappy but then other races emulate it and it’s something “new” and “trendy”

  • H S.L
    H S.L 17 일 전 +5

    우와 진짜 너무 해보고 싶어요ㅠ

  • Aravalien Fenumiel
    Aravalien Fenumiel 16 일 전

    I had no idea it's gonna turn out so great, now I wanna try it too!
    Kiu is so nice and soft ❤ but I want to hear those "R rated" convos, too, I think I would find them... "normal" 😂

  • MX Hyungwonie
    MX Hyungwonie 15 일 전 +52

    It’s sad and disappointing that such a sensitive topic was discussed without care. I hope you can learn to make more educational videos in the future. Thank you.

  • 이지우
    이지우 16 일 전

    와...진짜 받아보고싶다ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  • 야오밍
    야오밍 17 일 전 +37

    와 저 피트니스 모델분 한테 저 스타일 진짜 찰떡이고 너무 신기하네요

  • rika saputri
    rika saputri 16 일 전

    1 ❤ Hermosa eleccion centre.baby de
    mejor
    2 ( elecciones ) 9.5/10 3 ( culturales ) 9.3/10
    Son unos de los mejores conciertos

  • 이용태
    이용태 16 일 전

    기우셈인 탠션을 따라가지는 못하겟지만 재밌게 잘봤어요 ㅎㅎ 화이팅

  • 워니워니
    워니워니 17 일 전 +2

    와 죽기전에 히피머리 해보고 싶다
    기우샘 영한콘텐츠 말고 올드걸들을 위한 컨텐츠도 만들어주세요
    홈새치커버 하는법좀 알려주세요
    제일 궁금한건 머리가 뻣뻣해지는 증상인데 염색하기전에 머리에 뭘 해줘야하는건지 아니면 염색약에 뭘 섞어줘야하는건지가 젤 궁금해요
    그리고 염색약 추천좀 해주세요
    염색약 그 특유의 냄새가 눈도 따갑고 두통이 와서 염색하기가 무섭네요
    다른 유트버들이 하는 다알상식말고
    제 답답함을 풀수있는 노하우좀 풀어주세요
    기우샘말이라면 신뢰할수 있을것 같아요

    • 심한나
      심한나 17 일 전 +1

      기우쌤은 아니지만... 뿌리 새치커버염색 하시는 거면 염색약 바르지 않는 뿌리가 아닌 부분을 트리트먼트 떡칠해서 발라놓으면 모발이 보호가 됩니다☺️
      염색약 발랐을때 두통이 있다면 사실 안하는 게 제일 좋지만, 염색을 포기 못하신다면 약국에서 파는 염색약 추천드려요 그건 좀 순해요~

  • iRaven23
    iRaven23 17 일 전 +3

    Ooh, I always thought those were tiny braids and not curls, interesting. I wonder how long does it keep the shape and how her hair will look after the perm will start washing out.

  • Jessi.K
    Jessi.K 16 일 전 +4

    오.. 동양인이 한 흑인히피머리.. 넘 느낌있는데요..? 이분이 해외로 이머리로 나가면 브랜드 모델이 되실것같아요

  • J세영
    J세영 17 일 전 +29

    언니 멋져요!!🤩

  • thebestdiandra
    thebestdiandra 17 일 전 +228

    It's great that Kiu is trying to learn, but this isn't the way to go about it. Many Black viewers have posted their feelings here about content like this, so I hope Kiu sees their comments and takes them to heart. Black pain is real and there is a lot of associated trauma and pain for Black folks and their hair. I'm waiting for the "ancient Greeks had dreadlocks" crowd to show up here and make fools of themselves. If a Black person is telling you something is painful or harmful, LISTEN, that is not the time for you to defend ignorance by claiming that they're just honoring Black people and Black hair; the way to honor it would be to learn the history of Black hair and to use Black hairstylists and Black hair models for education. There's no malicious intent by Kiu or Hippie Buddha here, but ignorance is a form of malfeasance on its own.

    • thebestdiandra
      thebestdiandra 7 일 전 +2

      @최사랑 Many African slaves that were taken to colonized lands had their hair shaved off; many hairstyles had cultural or spiritual significance and for Black diaspora, hair means something. Not to mention, Black people (in the US and likely elsewhere in the West) are often told their hairstyles are unprofessional and face disciplinary action at work due to ridiculous dress codes rooted in whiteness. There's loads of information about this online. I get that for actual Africans from Africa, this topic isn't sensitive, but they're very clearly referencing "hip hop" culture which originated with the Black community in the United States, so it's super relevant. And yes, learning about different hair textures is super important, but the educator here is not Black, nor is the model. And they're doing this from a very surface-level perspective without addressing the very real lived experiences of Black people with these kinds of styles.

    • 귀비
      귀비 11 일 전

      Because there was a history of discrimination, You can feel it . we simply I mean that hairstyle is cool Black people with that hairstyle If you are going to tell the culture, name it correctly. I feel like I want it to be spelled correctly. what we just call reggae I'm pointing out the name of that hairstyle Koreans are not reggae-headed It is wrong to call it reggae collectively. I don't speak English, so I use a translator.

    • Chenise Jenkins
      Chenise Jenkins 12 일 전 +2

      @Ruri it's funny how you seems to think that I'm missing the point when I've clearly explained how word association works within society... but you do you. Thank for the documentation. I'll look into them, as a black woman. I should know all the information on the internet about my history. and lastly, whether you're rehashing or reiterating or "testing the waters" YOU still took the time to tell someone about our history even if it was just a portion of it... so my point is this, if you have the time to do that, you have the same amount of time to supply the resources that you just gave me.

    • Ruri
      Ruri 12 일 전 +2

      @Chenise Jenkins South Korean “culture” has nothing to do with a term they use to address BLACK cultural hair and you seem to be missing that if you where to say it’s a societal term that they use then that makes sense. On to ur second statement you say that in order for them to know it’s wrong it has to be addressed publicly (which I would believe it is as of now from the comments I’m reading and seeing) and only then can it be addressed and corrected and this is true but when it comes to u saying I was rehashing our suffering ur wrong I only simply tested the waters what I stated in my previous comments is just the bare minimum of the true depth behind black suffering and how it relates to black hair and hairstyles it was not me rehashing it but just slightly reiterating it to explain to the person that was asking questions when I say they should turn to Google to find good resources I’m not saying this because i’m in capable of explaining the history but because it is so much, not something I can be explaining in a comment section it’s not a lazy excuse as you said and I do understand that you believe that There’s no one better to teach people about this subject other than black people and I do agree with that but at the end of the day there’s resources available and if they wanted to they would use those resources. it has been stated that they’ve done something wrong I said my part and explain why I believe it’s wrong and why they should go the extra mile to learn more, why am I obligated to be in the comment section explaining all black history and rehashing suffering ???? If from my previous comments they don’t find the will power or obligation to go and do research then that’s on them. I don’t wish to quarrel with you in the comment section because this has gone on for way too long but if you feel displeased by the fact of the matter that I have stated then that’s in your hands at this point.
      (Some sources anyone can look to if they want: aaregistry.org/story/black-hair-care-and-culture-a-story/
      www.cbc.ca/amp/1.5891778
      greenheart.org/blog/greenheart-international/cultural-appreciation-vs-cultural-appropriation-why-it-matters/
      Again these are just some I personally like but a simple search will find you similar articles enjoy to anyone looking to educate yourself on the matter. If reading isn’t your thing here on KRplus there are many black creators that go into detail about this subject so I do recommend it.
      m.krplus.net/bidio/l8qxgXGkop2Uf4o
      m.krplus.net/bidio/ptdql2R0dZbbfoI
      These are just two videos i have seen and agreed with out of the many but again you can find videos of the like with a simple search so feel free to do so)

    • Chenise Jenkins
      Chenise Jenkins 12 일 전 +3

      @Ruri 🤣😂🤣 I'm sorry, I shouldn't laugh, but this comment makes absolutely no sense. 1. Let's talk about word association, reggae-style in S. Korea, is different than Reggae-style in Jamaica or America (correct)... so yes in terms of S. KOREAN CULTURE, would you have known that they used "Reggae-style" to include all black hair-styles or would you have assumed, upon hearing them use the term "Reggae-style", that they were referring to dreadlocks; as thats what YOU grew up knowing the term to mean... it was simple question? 2. I never said it wasn't an incorrect term, what I was stating is that in order of us to know that something is wrong it has to be made public. Only then can it be address and corrected. 3. YOU brought up our suffering. YOU rehashed the topic, then turned around and said go check Google for the answer if you want to know. IMO its a lazy answer... if youre going to have enough energy to chew someone out for appropriation, then you can exert the same energy to explaining the difference in our hairstyles. You said that we have been doing it for ages, so why should we stop now just because Google is handy... you don't refer to Google when telling someone to build a house (i hope), you don't tell someone to use Google when they want to learn to become an electrician... so why refer to Google when you can be the resource of education... Lastly, "if they want to know," what should they be googling? I'm curious as to what resources that you say are just a click away would you like for them to be educated with.

  • 내눈을바라봐
    내눈을바라봐 17 일 전 +18

    저 사이에 있으니까 기우쌤 너무 순한맛 ㅋㅋㅋㅋ

  • haulhaul
    haulhaul 16 일 전 +36

    저는 오래된 눈팅어이지만 아무래도 다수의 외국인들의 코멘트에 모쪼록 답글을 달아주셔야 할 거 같아서 댓 올립니다. 읽어보니 많은 분들이 느끼기에 불쾌지수가 꽤나 높은 예민한 이슈라... 특히 자신들의 문화가 외곡되거나 비하되는 듯한 분위기를 굉장히 불쾌해 하는 분들이 많네요... 잘 답글 달아주시는 것이 이 채널이 건강하게 발전하는 초석이 되지 않을까 싶네요.

    • 부웅이
      부웅이 14 일 전 +1

      @sea 그건 어쩔 수 없는 일이라고 생각해요.
      많은 한국채널들이 영어 자막을 쓰는 이유는, 단순히 영어권 사람들을 위해서가 아닌 수익을 높이기 위해서예요. 같은 광고조회수 1이라도 영미권 국가들의 단가가 훨씬 높으니까요.ㅎㅎ (알려진바로는 한국의 3~4배 수준)
      한국채널에서 인도네시아어나 말레이시아어같은 언어로 번역한걸 보신 적이 있으신가요? 있기야 하겠지만 거의 없어요. 우리 입장에선 한국보다 광고 단가가 훨씬 낮은 국가들에 노출시키자고 번역비며 노동력들여가며 번역할 필요가 전혀 없고.. 그쪽 특화 컨텐츠가 아닌 이상 같은 돈이면 영어번역을 맡기겠죠.
      그러다보니 자연스럽게 영어권 사람들에게 노출이 많이 되는거고, 댓글도 영어로 달릴 수 밖에 없어요.ㅎㅎ
      반대로 영미권 채널들 입장에서 보자면, 한국은 광고단가가 낮은 국가예요. 잘될지 안될지도 모르는데 단가마저 낮은 한국어 번역에 투자하느니, 자국민대상 마케팅에 집중하는게 현명한거죠..

    • sea
      sea 14 일 전 +2

      @부웅이 네. 몰랐다고는 하나, 명백한 잘못으로 인종차별에 의한 불편함을 주었으니 피드백 해야 하는게 맞고, 현 상황에선 영어로 해야겠죠. 근데 앞서 말했듯, ‘본 문제와 별개로,’ 영어 중심적 사고가 지배적인게 진짜 요상하다는 말이었어요. 솔직히 한국채널에서 영어로 영자막을 요구하는 일이라던가, 영어권 사람들이 비영어권인 상대의 언어를 도전해보려는 노력자체가 없다는건 다들 아는 사실이니까요. 항상 한국인을 비롯한 비영어권 사람들이 번역기를 돌리거나 어째저째 노력해 영어를 사용하고, 영어권 사람들은 그걸 당연하게 여기는게 현실이잖아요.

    • 부웅이
      부웅이 14 일 전 +4

      @sea 채널에서 영어권 사람들 보라고 영어자막을 넣어놨기 때문에, 그들이 불쾌함을 느꼈다면 영어로 된 피드백은 당연히 해야 할 일이죠.ㅎㅎ

    • sea
      sea 15 일 전 +3

      동의해요. 근데 와중에 영어로 말하는게 자연스럽고, 채널팀들이 영어로 피드백 해야 하는게 웃기긴 하네요. 본 문제랑 별개로 완전히 영어 중심적인 사고가 느껴져서 희안하네요ㅋㅋ

    • I YOU
      I YOU 15 일 전 +2

      우리가 모르는 걸 이해하고 잘 알려줘서 고마운 사람도 있고 욕을 섞어서 불쾌한 댓글도 있지만.. 어쨌든 공감을 해줘야 하는 부분이 더 크다고 생각하네요.

  • Kiara J
    Kiara J 10 일 전 +6

    One things that’s makes me mad is you take a hairstyle than name it something else which erases the history of the hairstyle and what it’s actually called like a Afro has so much meaning for the black community so many hair styles from black community have history call it what it is

  • Noah
    Noah 15 일 전 +1

    i wanna see if the hair can be pulled out into coils? that would look awesome too!

  • mansick im
    mansick im 16 일 전 +1

    생각보다 더 잘 어울려서 놀람ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  • Nmmmzm
    Nmmmzm 17 일 전 +37

    묶었을때가 너무이쁘네요.

  • 갱이Day
    갱이Day 14 일 전 +2

    다른거 멋진거 모르겠고 기우쌤 머싯는거만 보여요🧡

  • 빵찌니
    빵찌니 2 일 전

    기우쌤 이번 콜라보영상 신선하고좋네요~^^👍🤟

  • wiannz sy
    wiannz sy 15 일 전

    와 머리 진짜 이쁘다...

  • 꽃별새
    꽃별새 17 일 전 +25

    오잉 머리를 감아도 저대로 유지되는거에요? 신기하당

  • Am Lyn
    Am Lyn 15 일 전

    Omg I've always wanted to know how they wash their hair and the process of making into this style

  • Pink Titan
    Pink Titan 16 일 전 +42

    I like Kiu, he's always very respectful of everyone and their hair, and I could tell he was genuinely curious and wanted to learn.
    But that other guy, 'hippie buddha', or whatever was really giving off strong "i'm not racist because I have a black friend" energy.
    I still love Kiu, but this is a no for me.

  • _panda_
    _panda_ 17 일 전 +26

    와 너무 멋있어요
    이세상 힙이 아니시다ㅋㅋㅋㅋ
    만화에서 보던 날라리인데 공부 잘하고 운동잘하는 느낌이랄까

  • 웃으면행복하다

    저도 저머리 어떻게 시술하는지 궁금했는데 기우쌤 때문에 잘봤어요 배우고 싶네요

  • 𝚏𝚛𝚘𝚐𝚐𝚒𝚌𝚘𝚛𝚎♡︎

    From a black person honestly I felt some type of way after watching this..I really do get people appreciate our culture but really should look into it. But other than that it's ok ig

  • 아우라퀸즈 Aura Queens

    영상 보니깐 해보고싶어지네요👍

  • kpopchop
    kpopchop 17 일 전 +21

    Those people are so cool and collected and so funny! "Do you smoke?" "I don't" "Why?" Why did he ask why??? They are all so funny and charming 🤣

  • 김김경아
    김김경아 16 일 전

    우와 역시 기우쌤!!

  • Marcos
    Marcos 15 일 전 +19

    이 비디오에는 인종 문제가 너무 많아요. 한국에서는 흑인에 대한 인종차별 수준이 매우 높은 반면, 그들은 자신들이 흑인과 아프리카의 문화 전유하고 있다는 사실조차 고려하지 않는 것 같아요. 그 문화를 차별하는 나라에서 자신의 것이 아닌 문화를 이야기할 때 조금 더 존중할 필요가 있어요.

  • 이혜용
    이혜용 17 일 전 +4

    첨보는 해어스타일 이뻐요 ㅎㅎ

  • 성난지여니
    성난지여니 16 일 전

    궁금증 생겼어요
    머리카락 매직스트레이트로 쉽게 펴질까요?

  • 휘파람새
    휘파람새 17 일 전 +30

    기우쌤 담배안펴서 왜 더 멋있어요.. 제 기준ㅎㅎ

    • 은하
      은하 17 일 전

      ㅇㅈ 저두요ㅋㅋㅋ 기우쌤 완벽하다👏

  • Sumi
    Sumi 14 일 전 +11

    For anyone who doesn't understand the frustration:
    The CROWN Act was created in 2019 by Dove and the CROWN Coalition, in partnership with then State Senator Holly J. Mitchell of California, to ensure protection against discrimination based on race-based hairstyles by extending statutory protection to hair texture and protective styles such as braids, locs, twists, and knots in the workplace and public schools.
    Other people get a pass and compliments for wearing these cultural hairstyles for fun, but African Americans and people of African descent lose jobs, kids get put out of school and bullied, we get insulted as looking "dirty" or "unkept". It's a cultural sore spot that some people just wanted to point out. No one is blaming Koreans for how the came to know the hairstyle. We're just hoping to make a friendly culture exchange of education to help spread correct education behind the style. In order to break a stigma you gotta start somewhere and this stylist does amazing work undeniably and could help be the one to do that with being so close to the style. :)

  • Diamond Marie
    Diamond Marie 15 일 전 +9

    I find it funny how he specializes in AFRICAN HAIRSTYLES but is doing it on someone who is African or of that descendant

  • 김예린
    김예린 17 일 전 +7

    오늘도 잘생긴 기우쌤…

  • Tami k
    Tami k 17 일 전 +3

    머리 감을때 안풀리게 살살 감아야하는 걸까요? 한번 해보고픈 스타일이네요,어울린다면ㅎ

  • MonMixer
    MonMixer 17 일 전 +7

    Never knew you could perm hair with such tight curls.

    • studiohq
      studiohq 17 일 전 +3

      It's all about the size of the rod they use

  • annyeong chingudeul
    annyeong chingudeul 16 일 전 +4

    Hello Kiu-ssaem, im not black but i believe this is cultural appropriation. Non-blacks shouldn't consider these hairstyles as fashion because they are a part of black people's culture and it is not just about hairstyle-there's more history beyond that that non-black people dont know. There were already a lot of CA issues involved in the k-industry and i hope more people would be aware of this. Pls stop committing CA.

  • Min L
    Min L 17 일 전 +12

    와 진귀한영상이다 이런건 어디가서 볼수있는게아닌데 ㅋㅋ

  • 권혜경
    권혜경 16 일 전

    와우.대박 멋져요...해보고 싶네요..

  • 송송
    송송 16 일 전 +1

    와 너무 잘어울림

  • Becca O
    Becca O 17 일 전 +1

    what is the neutralizer used for?

  • 남의 사생활
    남의 사생활 15 일 전

    우와 좋은 교육 잘봤어요

  • 노민지
    노민지 17 일 전 +14

    와 모델분 소개하시기 전까지 스우파 비키님이신줄 알았어요!!!! 분위기 짱이심ㅜㅜ

  • Esel
    Esel 17 일 전 +31

    Nice! Glad to see u doing videos on African inspired hairstyles as well🤩

    • Esel
      Esel 15 일 전 +1

      I just see it as people finding inspiration in different ways to express themselves.

    • Esel
      Esel 15 일 전

      I understand that many feel uncomfortable with this topic, but I find that in times of globalization it is hard to draw a line, and more helpful to find a personal way of dealing with it or not, eg. stating that you are comfortable or uncomfortable with it. I used to feel icky seeing black hairstyles, slang etc being used by people who did not live in this culture, but nowadays I highly prefer it over African culture being alienated or ignored in other cultures.

    • clinkRL
      clinkRL 17 일 전 +5

      @Not My Day Job what

    • Not My Day Job
      Not My Day Job 17 일 전 +15

      it's racist.

  • 나이뉘
    나이뉘 15 일 전

    대박 멋진영상!!!

  • aku juliette
    aku juliette 17 일 전 +29

    That hair style looks pretty. But Kiu's smile is much more pretty.

  • alglgl
    alglgl 16 일 전

    완전 이뻐~~^^

  • 히릿
    히릿 15 일 전

    오 신기해 저도 도전해보고 싶은데 관리가 궁금해요.

  • 김혜진
    김혜진 15 일 전

    기우님 유튜브보면 머리하러 한번가보고 싶은데 막상 김해에서 서울가면 김해촌사람인거 티날까봐 무서워서 못갈듯... 말투도 사투리쓰는거 남들이 들으면 다알아들을거같아서ㅠ 머리카락얇고 힘없어서 히메컷하려는거 그냥 눈으로만 보는중...

  • ELF in a black suit
    ELF in a black suit 17 일 전 +18

    That place seems so cozy maybe because of the interior designs and lightings and people there too seems so friendly.. gives a home like vibe..hehehehe..

  • 현호
    현호 17 일 전

    심슨 문신하신 레게 기술자님 형독 닮으셨다..

  • H YoOoN
    H YoOoN 17 일 전 +10

    1) 해외이구요; 주변에 레게머리 한 친구들이 많이 있었습니다. 그런데, 한국출신이 아니라서 그런지 레게머리는 원래 감을 수 있는 머리- 아주 자주 감지는 않지만, 감고 다닌다고- 친구들이 말했습니다. 한국에서는 하루만 머리 감는 것을 걸러도 모자를 쓰고 다니지만, 이곳에서는 원래 머리는 일주일에 1회, 미용실 가서 감고, 세팅까지 받는 사람이 많습니다. 그런데, 세팅을 할 필요가 없어서인지 레게 머리 한 친구들은 오히려 대부분 집에서 직접 감는다고 하더군요. 2)해외에서 거품 중화 같은 것이 크게 활성화 되지 않은 이유는 펌을 하는 사람들이 한국,일본 출신들이 대부분이라서 그럴지도 모릅니다. 한국 미용실 앞을 지나가면 항상화학실험실 같은 약품 냄새가 풍겨 나오고, 머리에 약을 바르고 무엇인가를 뒤집어 쓴 사람이 많은데, 한국계 미용실만 아니면 그런 모습이 없는 경우가 더 많습니다. 오히려 그런 사람이 있으면 신기할 정도입니다. 3)기우쌤, 담배 안피신다고 하셔서 더 멋있어 보였습니다. 이곳에서 담배 피는 사람은 대부분 제3국 출신이거나 (특히 중국, 인도, 그리고, 네팔), drug하는 이들이 많아서 그런지 담배에 대한 인식이 점차 안 좋아지고 있었는데, 담배 안피신다고 하실때 "역시 멋지신 분"이라는 생각이 들었습니다. 아무튼 이번 영상도 재미있게 잘 봤습니다.

  • 갈색맨
    갈색맨 17 일 전 +15

    진짜 신기하다 머리..🥺

  • Call me Princesse V
    Call me Princesse V 17 일 전 +85

    Kiu I appreciate you and your videos a lot but this one is a NO for me… why? Well because I rather see you learning from a black person than an Asian person for this type of hairstyles and specifically about our Hair in general because behind those hairstyles there are history about us black peoples and our ancestors…and I want you to learn so you can make other peoples around you understand why we black people we call it “cultural appropriation” when white or asian peoples were them ;)

    • taetaehobie9495
      taetaehobie9495 15 일 전

      @예나뷰 👍🏽

    • 예나뷰
      예나뷰 16 일 전 +12

      but the person who teach him that skills might have learned those from black hairstylist right?? lets take things positively as long as they dont mean any harm. I understand if you dont feel okay and its fine to express that too

    • Byyrd2
      Byyrd2 16 일 전

      @TheGirlInRealLife oh okay that I didn't know...well okay maybe he should go to them

    • TheGirlInRealLife
      TheGirlInRealLife 16 일 전 +9

      @Byyrd2 there are black hair stylists in Korea

    • Byyrd2
      Byyrd2 16 일 전 +20

      ...where is he gna go to learn from a black person...to do Korean people hair. It really isn't that deep.

  • 얌얌
    얌얌 12 일 전

    루나쌤 대박 넘 아름다우시다

  • Y J
    Y J 9 일 전

    와...너무 이쁨

  • 이생망
    이생망 17 일 전 +12

    와 근데 저머리 진짜 잘어울린다.. 넘 힙해...ㅠ

  • 아나
    아나 17 일 전

    와~우 대박 딱 내 스타일👍👍👍

  • 굴껍디50수
    굴껍디50수 16 일 전

    도전해보고싶네요

  • Kim숑숑이
    Kim숑숑이 17 일 전 +4

    우와 진짜 신기하네요